říjen
22
2020
Staré anglické rčení říká, že když vám život nadělí kyselé citrony, tak si znich máte připravit chutnou limonádu. Japonská odnož Budweiseru si to vzala k srdci a její úsilí přineslo ještě mnohem chutnější výsledky.
Patrně i vám se sevřelo u srdce, když jste nedávno četli o hektolitrech piva vylitých do kanálu kvůli koronavirové krizi. Není distribuce, není odbyt, nastaly krušné časy. Možná se ptáte, proč pivovary pivo raději nerozdaly, jenže to by byl dar a z takového by pivovary museli odvést ještě nemalou DPH. Ale některé pivovary se rozhodly hledat cestu a alespoň část piva se pokusily zachránit.
Například v Plzni se domluvili s prádelskou likérkou L'OR a část piva určeného k likvidaci prohnali pomalou a náročnou destilací určenou pro prémiové destiláty a vznikla tak limitovaná edice 100 litrů originální Plzeňské pivní pálenky.
A podobně na to šli v Japonsku kde vyrobili alkohol z nevyužitelného piva už naplněného plechovkách. Společnost Ethical Spirits & Co. se sídlem v Tokiu totiž stvořila zcela nový gin vyrobený z 80.000 plechovek amerického Budweiseru. Pro likérku nebylo něco takového ničím novým, jak už její název naznačuje, zaměřuje se na udržitelnost a dříve vytvořila například gin ze Saké Kasu, což je bílá hmota, která zbude po vymačkání tekutiny z rýžového rmutu na saké.
Nyní tedy použili pivo a výsledný produkt nazvali Revive, což znamená obživnout. Důvody recyklace byly pochopitelně podobné jako u nás, prodeje pivovaru poklesly během posledních několika měsíců o 52 procent a spousta piva musela putovat do kanálu.
"Tento gin jsme utvářeli s cílem získat destilát s inovativní vůní a chutí, ale zároveň s respektem ke tradiční metodě destilace a k historii společnosti Budweiser," uvádí výrobce. Pro tento projekt se dokonce spojili s likérkou Gekkeikan, nejstarším japonským výrobcem saké, který je stále v provozu. Odhadem 20.000 litrů piva posloužilo jako lázeň pro bukové štěpky, plody jalovce, chmele a citronové kůry, špetku skořice a následně vše putovalo do destilace. Vznikl tak gin nezvykle zlatavého odstínu a lehké a elegantní chuti, završené sladším dozvukem. Údajně se nejlépe snoubí se slanými a kořeněnými jídly s výraznou chutí, nebo s dezerty.
Lihovarník dává do piva macerovat pytel s tzv. botanicals, neboli směsí bylin a koření tvořící podstatu ginu
Lahvinka o objemu 360 ml se prodává za 5.500 japonských jenů, což je asi 1.200 korun. To pravda není nejlevnější, ale část výtěžku z Revive poputuje ve prospěch Music Cross, neziskové organizace podporující japonskou hudební scénu, která byla jako jinde po světě ochromena koronavirem. Co myslíte, ochutnal by náš pivní národ rád také pivní gin?
4 vánoční filmy, které letos musíte vidět
Rum je out, dejte si k Vánocům GIN! Tohle jsou 4 málo známé, ale dostupné lahůdky
Netflix natočí hranou předělávku AVATARA. Proč má jen malou šanci na úspěch?
Sex před sportem? Tři nejčastější sexuální mýty vyvráceny (skoro)
Proč iPhone v reklamě vždy ukazuje čas 9:41?
Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2024 Write.cz, s.r.o.