Jak se motivovat ke cvičení, když dorazí deprese

březen

11

2022

Jak se motivovat ke cvičení, když dorazí deprese

| 2022-03-11T07:27:32+00:0011. březen 2022 | #tipy#dušičky#health#gym |

Není žádným tajemstvím, že cvičení může působit jako dokonalé přírodní antidepresivum. Nespočet studií prokázalo, že přínos fyzické aktivity pro dobrou náladu a zahnánění deprese je nepopiratelný.

Například jedna studie provedená vědci z University of New England zjistila, že pouhé čtyři týdny pravidelného cvičení zvýšily pohodu účastníků, posílily jejich osobní úspěchy a snížily psychické potíže, vnímaný stres a emoční vyčerpání. Jinými slovy, pravidelné cvičení útočí na depresi v jejích základech.

Ale už méně se mluví o tom, že pokud se do depresivního stavu dostanete, a že  to dnes není velký problém, může vám to svázat nohy a do pohybu se vám nechce.

Jedním z hlavních příznaků deprese je ztráta zájmu o většinu aktivit, a to včetně fitness, i když jste dříve rádi cvičili. Dalším příznakem je pocit únavy nebo nedostatku energie.

Přestože pohyb může pomoci v boji proti potížím s duševním zdravím, tak pdychické potíže způsobí že se na cvičení necítíte. A jsme v kruhu. Podívejte se na několik několik tipů, které vám pomohou začít cvičit, i když se cítíte v depresi.

Nezaměřujte se na svůj vzhled 

Když se váš pohled na sebe sama a na okolní svět ocitne na nule, poslední, co chcete dělat, je dřít v posilovně kvůli vysněným břišním svalům. Ale když se místo toho zaměříte na prožitek, na to, že cvičení především zlepšuje náladu, je mnohem pravděpodobnější, že se budete motivovat k pohybu. Mnohem víc, než když si dáte za cíl se vyrýsovat.

Takže jebat břišáky, ignorujte flexery na Instagramu. Zaměřte svůj fokus na hodnotu, kterou má cvičení pro váš mozek. Ten při jakékoliv fyzické aktivitě posilujete především. Takže zapomeňte na svalouše, nesrovnávejte se vůbec s nikým, jste tu jen vy.

Vytuňte svá očekávání

Když se cítíte na dně, může se vám přílišné tlačení na pilu, nebo příliš ambiciózní cíl, pěkně vymstít. Takže je sice důležité dodržovat tréninkový režim, ale možná bude v rámci udržitelnosti dobré snížit intenzitu. 

Zlaté pravidlo: Pokud budete na sebe příliš tlačit, vyhoříte. Je dobré si uvědomit, že půlhodonová procházka nebo jakýkoli méně intenzivní trénink vám v této situaci přinese, to co právě potřebujete.

Takže žádné opakování až do selhání, ale vyražte ven na procházku, dodá vám to endorfiny, které vás zároveň povzbudí k pravidelnějšímu cvičení. Místo dříny se inspirujte tím, že vůbec něco děláte.

Nebojte se vyhledat pomoc, se zlomenou nohou byste neváhali 

Pokud vás děsí už jen představa, že se obléknete a vyrazíte ven, je jasné, že je třeba si připustit že máte problémy s duševním zdravím. Tady je třeba si říct, že schůzka s psychologem nebo terapeutem není hanbou. Ti vás navedou správným směrem. Pokud se na to ještě necítíte, snažte si alespoň dělat radost, ale pro jistotu si nejbližšího psychologa vagooglete, jen tak, pro jistotu. 

Jde o to odstranit překážky, kvůli kterým se cvičení zdá být nepřekonatelným úkolem. Zkuste přesunout pozornost na to, co můžete udělat pro to, abyste dokázali využít nepopiratelných přínosů pohybu pro duševní zdraví.

Inspirujte se na sociálních sítích

Ano, zní to jako pitomost, proč se mám dívat na vysportované maníky, když mám břícho jak sud a mám problém vstát z postele. Je to ale o tom, jaká videa a jaké citáty si vybíráte. Místo toho, abyste se nechali sociálními médii ještě více strhnout do spirály deprese, využijte je jako zdroj inspirace. Prostě si sítě přizpůsobte. Selektujte na Instagramu příspěvky, klikejte na Nemám zájem, svajpujte Reelsy co vám nesedí. Algoritmus apky se brzy přizpůsobí a najde motivační citát, co vás nakopne. Vyzkoušeno. Na Twitteru a FB si blokněte všechny toxické kretény a blbky. Tajmlajna se vám změní.

Možná, že po přečtení a zhlédnutí několika inspirativních příspěvků překvapíte sami sebe a oprášíte tepláky.

Oslavujte už jen to, že jste se v teplákách vůbec ukázali

Cvičit když cítíte v depresi není lidem přirozené. Ale každá malá snaha se počítá k tomu, abyste se dostali z temného místa kde jste. Zkuste se vážně zamyslet nad tím, že jste si navlékli sportovní hadry a už to je úspěch! Nebo jste dokonce i pár minut cvičili? Poplácejte se po zádech! Pochvalte se i za málo, to vám může pomoci ukotvit návyk cvičit a zároveň to zvýší pocit naděje a sebedůvěry.

Boj s depresí je dlouhá bitva. Čím rychleji si přiznáte, že je třeba s tím něco dělat, tím snazší to bude. Držíme palce. You are not alone.

Source: ZIFF DAVIS CANADA, INC. 
Images by Sammy-Sander, princesscea and Ivan Samkov from Pixabay, Julia Larson aand Alesia Kozik from Pexels,  Sam Sabourin, christopher catbagan and Nasik Lababan from Unsplash

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2022 Write.cz, s.r.o.