Špínou k lepší obranyschopnosti

duben

10

2017

Špínou k lepší obranyschopnosti

| 2017-04-10T22:59:19+00:0010. duben 2017 | #věda |

Špínou k lepší obranyschopnosti

Biolog Rob Dunn, Ph.D., říká, že je čas, aby naše děti začaly chodit domů zase špinavé. Prospěje to jejich zdraví. Sám biolog Rob Dunn, Ph.D., se při rozhovoru rozpomenul, jak jako dítě chodil domů pořád špinavý. Stále prý venku něco chytal, žáby, ryby, hady a další živočichy. V dětství prý prozkoumal celé svoje okolí. Trávil maximum času venku a bylo mu krásně. Podle něj došlo za posledních let k veliké změně. Děti už netráví tolik času venku a už vůbec ne v přírodě. Pokud se zamyslíme, co dělali děti lovců a sběračů před několika tisíci lety, tak to bylo především prozkoumávání a hledání. Brodily se bahnem, vodou a to vše proto, aby byly schopny najít drahocenné zásoby. Ovšem všechno tohle prozkoumávání a přirozená špína jim pomáhala k jednomu. K lepší obranyschopnosti těla. Lidé se stěhují do městských oblastí, kde je těžší stát se součástí přírody. Biolog Rob Dunn, Ph.D říká, že za posledních několik desítek let co studuje přírodu, si všimnul, že odpojení dětí od přírody, výrazně zvyšuje pravděpodobnost onemocnění. V nadnesené myšlence, každá žába v rukách dítěte znamená lepší obranyschopnost. Zde by bylo dobré hledat i příčiny problémů u alergiků. Děti by totiž měly přijít k mnoha druhům mikroorganismů, aby jejich imunitní systém dokázal poznat dobré a špatné mikroby. Miliardy těchto mikrobů žije všude v našem těle, na kůži, ve střevech, v ústech a všude kde Vás napadne. Společně vytváří jednu velkou propojenou komunitu. A vědci konečně začínají chápat její důležitost pro naše zdraví. Bohužel, již zmiňovaný přechod do městského prostředí způsobil, že některé druhy těchto mikrobů z našeho těla vymizely. Právě absence některých druhů způsobuje alergie, astma a zánětlivé onemocnění střev. Děti, které žily ve velkém souznění s přírodou, měli jen zřídkakdy autoimunitní onemocnění anebo onemocnění s tím související.

4 způsoby, jak zvýšit počet dobrých mikrobů v našem i dětském těle

1.- Nesprchujte se každý den Pokud Vám to tělesný zápach a okolí dovolí, tak se nemusíte sprchovat každý den. Ani Vaše děti ne. Pomůžete tak svým mikrobům. Ta část z nich, která sídly na kůži funguje jako ochranný nátěr proti různým patogenům. 2.-  Zkuste více chodit bez antiperspirantů Věřte tomu nebo ne, vaše podpaží skrývá svoje vlastní speciální mikrobiální kolonie. 3.- Čištění zubů bez zubní pasty Chemické látky ve většině zubních past ničí ústní mikroby. Výzkum navíc ukázal, že občasným čistěním zubů „na sucho“, efektivněji bojujete proti zubnímu plaku. Přeskočte i používání ústní vody, ze stejného důvodu. 4.- Chůze naboso v trávě Je při tom skvělý pocit a také si tak zmírníte stres. Nemluvě o tom, že pomůžete Vašim nohám, jelikož mikroby budou moci lépe prosperovat. Udržováním svých nohou v botách a ponožkách po celou dobu, zabíjíte všechno dobré a kvůli tomu Vám i dost často páchnou nohy.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2020 Write.cz, s.r.o.