Co se naučíte každodenním vážením?

říjen

1

2017

Co se naučíte každodenním vážením?

| 2017-10-01T19:45:02+00:00 1. říjen 2017 | #lifestyle |

Co se naučíte každodenním vážením?

Pro většinu z nás je váha v koupelně jen nábytek, který nepoužíváme. Něco jako vonné svíčky, které nikdo nikdy nezapálí. Někdo se váhy v koupelně dokonce bojí. Teda ne přímo té váhy, ale spíš toho, co by jim ukázala, kdyby na ni stoupli. Tady jsou tři věci, které vám každodenní vážení prozradí.

Vaše hmotnost je jak na houpačce

Jednou ráno stoupnete na váhu a šok. Jste o 2 kilogramy těžší, než ráno před tím. Neděste se, je to zcela normální, většinou je to pouze voda. U většiny lidí váha během jednoho dne kolísá od 1,5 až po 4,5 kilogramy. Záleží na tom, co jste ten den jedli a pili. Rene Ficek, registrovaný dietetik a odborník na výživu uvedl: „To co jíte, pijete, jaký máte pohyb a jak vám pracují střeva, to vše ovlivňuje složení vody v těle. Zadržení vody způsobují slané pokrmy, cvičení zase způsobuje ztrátu vody v těle, tudíž i dočasnou ztrátu hmotnosti.“

Vážení může být návykové

Když se začnete vážit z nějakého důvodu každý den, lehce se vám stane, že se na váze během dne ocitnete třeba i 4x. A nemusí to být proto, že doufáte v nové informace o vaší váze. Prostě budete mít nutkání, kterému se nedá odolat.

Čísla nelžou. Akorát, že to není pravda.

Sledování každého nabitého či ztraceného kilogramu se pro vás může stát emocionálně vyčerpávající záležitostí. Zvlášť pro toho, kdo se snaží zhubnout, se může každodenní vážení stát kontraproduktivní. Hubnutí je běh na dlouhou trať a vyžaduje dennodenní boj s různými nástrahami a lákadly. Je třeba zcela změnit životní styl a to není něco, co se dá zvážit. Dodržet denní plán, zvládnout trénink, být poctivý ve svém úsilí, to jsou úspěchy, kterých se musíte držet. Když budete každé ráno stoupat na váhu s nadějí, že jste ztratili od včerejška minimálně 1 kilogram a ono nic, brzy vás to odradí. „Važte se jednou měsíčně ideálně ve stejnou denní dobu. Tím budete mít stejné podmínky a můžete porovnávat změny z měsíce na měsíc. A mějte na paměti, že kilogramy nejsou hlavní ukazatel zhubnutí, ale jsou to centimetry a index tělesného tuku, co nám řekne, jak jsme ve svém úsilí úspěšní,“ doporučuje Daniel Nyiri. Takže jste-li typ člověka, kterému číslo na stupnici váhy určuje náladu, důrazně doporučujeme se s váhou rychle rozloučit. Protože je to jen číslo a to nás přece nedefinuje. Na to je potřeba nezapomínat.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2020 Write.cz, s.r.o.