Revoluce v automobilovém průmyslu?

leden

10

2017

Revoluce v automobilovém průmyslu?

| 2017-01-10T12:03:43+00:0010. leden 2017 | #technika |

Revoluce v automobilovém průmyslu?

Velký humbuk kolem 3D tiskáren poněkud opadnul. To ovšem nezastavilo společnost Divergent 3D. Před časem se jí podařilo vytisknout model vozu, který se jmenuje Blade Supercar. Společnost Divergent 3D usiluje o průmyslový tisk. Výhody tohoto výrobního procesu v automobilovém průmyslu jsou jasné. 3D tisk umožňuje výrobcům automobilů přizpůsobit každý detail té části vozu, které je zrovna potřeba, na rozdíl od klasických metod, jakými jsou vstřikování nebo lití. Také to umožňuje inženýrům rychleji představovat svoje nápady. Tisk autodílů totiž nevyžaduje nové nastavení továrních strojů, při změně myšlenek konstruktérů. Vše je tak rychlejší a čistší. Jednou z velkých výhod 3D tisku je to, že umožňuje inženýrům přizpůsobovat každou část vozu. Tím dochází k mnohem větší kontrole při sestavováni vozu. Například tam kde dochází k velkým pnutím, tak se materiál přidá. A naopak kde je potřeba snížit hmotnost, tak se materiál ubere a mohou se přidat malé otvory. Díky tomu je podvozek vozu Blade Supercar asi 3x lehčí než podvozek Tesly Model S. Díky těmto výhodám se konečně první automobilka svolila k většímu využití 3D tisku při stavbě svých vozů. Jedná se o automobilku Peugeot. Ta přijal partnerství se společností Divergent 3D. Zatím se jedná pouze o první krok před tím, než začnou velké automobilky více důvěřovat 3D tisku při vývoji svých vozů. Prozatím nebylo uvedeno, kolik dílů bude automobilka Peugeot tisknout, ani to, jaké jsou podmínky spolupráce. Nicméně je jasné, že Peugeot má velký zájem o prozkoumání všech možných úspor při své výrobě. Ovšem existují i nevýhody 3D tisku u automobilových dílů. První z nich je rychlost, kterou se autodíly tisknou. Tento proces je prozatím velmi pomalý a nemá smysl, aby ho největší automobilky využívaly pro svoji hromadnou výrobu. Další nevýhodou je spolehlivost materiálů. 3D tiskárny používané v průmyslových zařízeních používají lasery k roztavení kovových prášků, které se postupně vrství na sebe. Jedna vrstva za druhou dokud objekt není kompletní. Tím vzniká problém, kdy je těžké zaručit, že výsledkem bude vždy kvalitní materiál. Což je velkým rizikem pro obrovské automobilky. Samozřejmě, čím více bude vznikat podobných partnerství a bude se více peněz věnovat do vývoje 3D tisku, tak tím se rychleji odstraní všechny možné nevýhody, které brání v masovějším využití 3D tiskáren v automobilovém průmyslu.

Blade Supercar od společnosti Divergent 3D.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2024 Write.cz, s.r.o.