Protahovací cviky pro chlapy

Před začátkem zvedání závaží a činek by se všichni muži měli pořádně protáhnout. A samozřejmě nejen muži.

Tyto cviky se mohou podobat postojům v józe, ale dneska už víme, že jóga není jen pro ženy. Je to skvělé cvičení na protažení a zotavení těla před i po běžném tréninku.

Zvláště, když zvedáme těžká závaží, namáháme klouby velmi specifickými pohyby. Jóga nám zajistí jejich protažení a plné ohnutí. Jóga je také posilňující. Jestliže vytrvale zvedáme jedno závaží za druhým a intenzivně trénujeme, můžeme postoje z jógy využívat na regeneraci a posílení namáhaných svalů. O nutnosti správné výživy, snad není potřeba mluvit.

Zde je pět základních protahovacích postojů, které zasáhnou důležité části těla.

Póza Pyramida

Protahujeme kolení šlachy

Jednu nohu dáme dopředu a druhou nohu přesuneme tak blízko, abychom na přední noze stáli jen na patě. Zadní nohou stojíme pevně na podlaze, předkloníme se k přední noze a protahujeme.

Orlí paže

Protahujeme trapézy, záda a horní páteř

Ramena dáme dolů, lokty držíme vepředu a předloktí taháme nahoru. Zadní část ramen se uvolňuje a protahuje.

Předklon s ohnutými koleny

Protahujeme spodní páteř

Nejnovější způsob protahování spodní páteře je předklonění s ohnutými koleny. Protože nejsme omezeni koleními šlachami, můžeme spodní páteř krásně uvolnit a protáhnout. Ještě většího protažení dosáhneme uchopením loktu opačné ruky.

Póza Sedící holub

Protahujeme boky

Perfektní posed při sledování televize. Sedneme si, opřeme se o ruce, tak aby prsty směřovaly k zádům. Nohy jsou pokrčené v kolenech. Kotník jedné nohy opřeme o koleno druhé nohy. Takto sedíme a zhluboka dýcháme. Pokud ucítíme nějakou bolest, pomalu z pozice vylezeme.

Jóga dřep

Protahujeme boky a kolena

Paty dáme od sebe na šíři ramen. Kolena jsou ve 100 % ohybu, aniž by byl namáhán kolení kloub. Ruce vložíme mezi kolena, dlaně spojíme a prsty ukazujeme kolmo nahoru.

zdroj+foto: https://www.askmen.com/