Při zvedání těžkých činek využijte popruhy

Ať už jste pokročilý vzpěrač, nebo nováček, při zvedání velké váhy můžete využít výhody zvedacích popruhů.

Ačkoliv to není vidět, vzpěrači stráví hodně času nad správným provedením úchopu. Mrtvé tahy provádí s opačným úchopem (ruce činku uchopí v opačném směru). Ale někteří vzpěrači už se posunuli dál a používají zvedací pásy.

V případě, že se pokoušíte posílit svoje záda či zlepšit svoji fyzickou zdatnost děláním mrtvých tahů, přemísťováním nebo trhy můžete použít popruhy. Jestliže vaše uchopení není dostatečně vytrénované, může to pro vás být omezující faktor.

Čím těžší závaží zvedáte, tím instinktivně držíte činku pevněji. To vám brání soustředit se na techniku zdvihu. V tom vám popruhy pomohou. Zejména pokud jste pokročilý vzpěrač a potřebujete držet paže uvolněné např. pro olympijské tahy a soustředit se na pevnost zad. Začínající vzpěrači by při učení nových technik, měli závaží zvedat bez popruhů. Po osvojení technik mohou výhody popruhů využívat.

Nejběžnější popruhy mají na jednom konci smyčku a na druhém jsou ploché. Při každém zdvihu musíte popruh utáhnout a potom uvolnit. Nejlépe se s nimi pracuje na mrtvých tazích. Další obvyklý typ popruhů je na obou koncích otevřený.  Musíte je tedy obtočit kolem rukou a tyče. Protože se snadněji uvolňují, než popruhy se smyčkou, hodí se hlavně na tahy, jako jsou přemístění a trhy.