Několik jednoduchých kroků ke zdraví

leden

10

2017

Několik jednoduchých kroků ke zdraví

| 2017-01-10T14:00:49+00:0010. leden 2017 | #lifestyle |

Několik jednoduchých kroků ke zdraví

V dnešní době mnoho lidí dodržuje zásady zdravého životního stylu. A rada pro ty, kteří jej nedodržují? I malá fyzická aktivita dokáže snížit rizika. Ve studii, která proběhla v Anglii a Skotsku, bylo zjištěno, že i mírná fyzická aktivita, která bude trvat alespoň 150 minut týdně, dokáže snížit riziko předčasného úmrtí až o jednu třetinu. V průzkumu bylo sledováno asi 64.000 lidí ve věku nad 40 let. A zdravotní odborníci v něm potvrdili, že cílevědomé cvičení je klíčem k lepšímu zdraví. Bez ohledu na to, jak často lidé vykonávají fyzickou aktivitu nebo jak dlouho, přínosy jsou velmi často podobné, ovšem pokud budou dodrženy určité zásady.

Máte rušný pracovní týden? Cvičte alespoň o víkendech.

Lidé, kteří mají i nepravidelnou fyzickou aktivitu, jsou na tom stále lépe, než osoby které necvičí vůbec. Pokud se odhodláte alespoň o víkendech jezdit na kole, tak budete mít nižší riziko úmrtí na rakovinu nebo kardiovaskulární onemocnění. Osoby cvičící 1x až 2x týdně mají o 41 procent nižší riziko infarktu a o 18 procent nižší riziko rakoviny, než lidé necvičící. Pokud cvičíte 3x a vícekrát týdně, tak se riziko sníží o 41 procent u infarktu a o 21 procent u rakoviny. Dokonce i lidé, kteří cvičí jen příležitostně, tak dokážou snížit svoje rizika o 37 procent u infarktu a o 14 procent u rakoviny. Z toho jasně plyne, že i když cvičíte moc nebo jen velmi málo, tak dokážete se svými riziky onemocnění velmi dobře zamávat.

Kolik fyzické aktivity je vhodné?

Můžete si vybrat ze tří modelů. 1.- Alespoň 150 minut mírné aerobní aktivity (jízda na kole, rychlá chůze) každý týden. + Cvičení určená na zpevnění těla, kdy zapojíte hlavní svaly ve Vašem těle. (zvedání závaží) 2.- 75 minut intenzivní aerobní aktivity (běh, tenis,…) každý týden. + Cvičení určená na zpevnění těla, kdy zapojíte hlavní svaly ve Vašem těle. (zvedání závaží) 3.- Mix středně těžké a intenzivní aerobní aktivity. 30 minut běh a 30 minut rychlé chůze každý týden. + Cvičení určená na zpevnění těla, kdy zapojíte hlavní svaly ve Vašem těle. (zvedání závaží)

I málo se počítá.

Odborníci přiznali, že nelze prokázat přímou souvislost mezi fyzickou aktivitou a snížením zdravotních rizik u konkrétních jednotlivců. Ovšem rozsáhlý průzkum ukázal, že cvičení a zdravá strava může předejít různým druhům onemocnění. Ať už se jedná o rakovinu, srdeční choroby, diabetes, zvýšený krevní tlak a příznaky deprese. Maximálních zdravotních přínosů je dosaženo od 150 minut mírné aktivity týdně. Nicméně, i málo se počítá. A pouhých 10 minut fyzické aktivity dokáže poskytnout určité zdravotní výhody.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2020 Write.cz, s.r.o.