květen
20
2019
Nutí vás v práci k úsměvu? Pak je velmi pravděpodobné, že za to zaplatíte zvýšeným pitím alkoholu.
Podle studie z dubna 2019 zveřejněné v časopise Journal of Occupational Health Psychology, nemusíte zrovna pracovat u McDonald's, abyste se stali alkoholikem, ale pracovníci v oblasti služeb a mnozí další, kteří jsou nuceni se usmívat, mají větší šanci, že budou po práci pít, než ti, kteří v žádné formě klientům nečelí.
Díky údajům získaných prostřednictvím telefonních rozhovorů, mohli výzkumníci z Penn State University studovat návyky v oblasti pití u 1.592 amerických pracovníků, jejichž pracovní zařazení vyžaduje interakci se zákazníkem a očekáváme u nich šťastnou tvářičku. Mezi tyto pracovníky, u kterých chceme vidět úsměv, se v rámci výzkumu zařadily například zdravotní sestry, učitelé a další typy pracovníků ve službách.
Výzkum jasně ukázal že lidé kteří pracují s veřejností, mají mnohem větší pravděpodobnost, že často ihned po konci směny sáhnou po alkoholu.
Výzkumníci odhadují, že na vině je obrovské množství potlačených reakcí. Tam kde by běžný člověk musel minimálně obrátit oči v sloup, povzdechnout si, mračit se nebo zanadávat, musejí tyto náročné profese takovéto reakce tlumit. Takovéto nepřirozené reakce na hrubé chování zákazníků pak mají za vinu, že vaše předsevzetí, že dnes půjdete z práce rovnou domů rovnou, se rozplynou jako obláček kouře.
Podle profesorky psychologie v Penn State Alicie Grandey výzkum prokázal, že čím více musíte kontrolovat negativní emoce v práci, tím méně budete schopni kontrolovat příjem alkoholu po práci.
Studie také zjistila, že věk dotazovaného a typ jeho zaměstnání také hrály v pijáckých návycích nezanedbatelnou roli. Například vysoce exponovaní zaměstnanci pracující v pozicích vyžadující velmi častý kontakt se zákazníky, jako jsou kavárny, byli více daleko více hnáni potřebou pít, než lidé ve službách jako je zdravotní péče a vzdělávání.
"Například sestry mohou přihrávat nebo předstírat své emoce z pochopitelných důvodů," řekla Grandey. "Snaží se uklidnit pacienta, nebo si s ním snaží vybudovat vztah. Ale někdo, kdo předstírá emoce kvůli zákazníkovi, jehož pravděpodobně už nikdy neuvidí, nemůže zažívat uspokojující reakce a může to být velmi vyčerpávající a náročné."
Velkým přínosem výzkumu může být fakt, že data ze studie mohou pomoci zaměstnavatelům poskytovat zaměstnancům takové podmínky, aby se jejich lidé lépe cítili a méně pili. Jinými slovy bylo zjištěno, že míra stresu je závislá nejen na náplni práce ale, i na odměně. Podle Grandeyové platí, že "když je emocionální vypětí jasně spojeno s finančními nebo jinými odměnami, účinky nejsou tak devastující."
Takže závěry jsou jasné, pokud pracujete ve styku se zákazníkem, změňte práci dříve, než se uchlastáte a pokud tyto podniky vlastníte, plaťte svým lidem víc, nebo si brzy budete hledat nové.
Jdeme dnes na jedno po práci?
4 vánoční filmy, které letos musíte vidět
Rum je out, dejte si k Vánocům GIN! Tohle jsou 4 málo známé, ale dostupné lahůdky
Netflix natočí hranou předělávku AVATARA. Proč má jen malou šanci na úspěch?
Sex před sportem? Tři nejčastější sexuální mýty vyvráceny (skoro)
Proč iPhone v reklamě vždy ukazuje čas 9:41?
Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2024 Write.cz, s.r.o.