Meditace: 12 důvodů, proč začít a 3 kroky, jak začít

říjen

11

2017

Meditace: 12 důvodů, proč začít a 3 kroky, jak začít

| 2017-10-11T19:59:03+00:0011. říjen 2017 | #lifestyle |

Meditace: 12 důvodů, proč začít a 3 kroky, jak začít

Během posledních let se meditace dostává do povědomí lidí. Je snadné se ji naučit, nic nestojí, pomáhá a hlavně zlepšuje schopnost se lépe vypořádat se všemi strastmi života, od deprese po dietu. Říká se: „ Ve zdravém těle, zdravý duch.“ A je na tom hodně pravdy. Když pravidelně cvičíme, dobře jíme, tak jsme většinou plni energie a optimismu. Ale co ovlivňuje trpělivost při cvičení, odhodlanost k zdravému stravování? Naše duševní stránka a na tu blahodárně působí právě meditace. Když řekneme meditace, většina z nás si představí něco jako sedící mnichy v klášteře. Ale podle výzkumu meditace může pomoci mnoha různými způsoby mnoha lidem. Jestli chcete vědět, co můžete meditací získat, přečtěte si o 12 výhodách a následně, jak jednoduše začít ve třech krocích.

1.- Snižuje riziko deprese

Deprese může potkat každého, jsou závažné deprese, které se neobejdou bez lékařské pomoci a jsou deprese, které člověk neřeší, až mu jednou přerostou přes hlavu. Meditace depresím pomáhá předcházet. Výzkum dokazuje, že meditace lidem s depresí pomáhá stejně jako antidepresiva.

2.- Uklidňuje a snižuje stres

Ať už před sebou máte pracovní prezentaci, zkoušku, nebo důležitý sportovní výkon, meditace vás zaručeně uklidní. Množství stresu, který přes den zažíváme, v našem systému zvyšuje hladinu kortizolu, což vede k přibývání tuku v těle. Výzkum ukazuje, že meditace je aktivita, která zmírňuje stres a úzkosti a tím snižuje hladinu kortizolu.

3.- Zkvalitňuje spánek

Tělo se po celodenní námaze o mnoho lépe regeneruje po kvalitním nejméně 8-9 hodinovém spánku. Ale mnozí lidé nespí víc než 5-6 hodin. A to není dobře. Meditováním před spaním si vyčistíte hlavu, zlepšíte kvalitu spánku, a ráno se vzbudíte odpočinutí a plní energie.

4.- Léčí chronické bolesti

Ať je po nemoci nebo po zranění, chronická bolest je vždy nepříjemná a otravuje život. Výzkumy dokazují, že lidé, kteří meditují, svoje bolesti zvládají o mnoho lépe a neprojevují se u nich nepříjemné pocity, které bolesti doprovází.

5.- Zvyšuje sebeovládání

Při různých drženích diet, odvykání a odnaučování je největším problémem slabá vůle a kontrola nad chutěmi. To co nám dodává impulzní kontrolu nad námi samými, je část mozku nazývaná dortolaterální prefrontální kůra. Meditace fungování této části mozku prokazatelné zlepšuje. Čím lépe funguje, tím snadněji odoláváme chutím. Výzkum naznačuje, že štíhlí lidé oproti obézním nebo lidem s nadváhou mají dortolaterální prefrontální kůru silnější.

6.- Zpomaluje kognitivní pokles

Čas je neúprosný a všem utíká stejně. Jak nám stárne tělo, tak nám stárne i mozek. To ale neznamená, že s tím nemůžeme něco dělat. Podle neurologického průzkumu lidé praktikující jógu a meditace mají pomalejší inteligenční pokles a stabilní funkci mozku, než ti, kteří tyto aktivity nikdy nepraktikovali.

7.- Zlepšuje paměť

Meditující lidé, kromě toho, že zpomalí kognitivní pokles související s příznaky věku, mají také lepší paměť.

8.- Snižuje krevní tlak

Vysoký krevní tlak přispívá k mrtvici a onemocnění srdce a postihuje mnoho lidí už v mladém věku. Zdravá strava je základem pro vyloučení vysokého krevního tlaku, ale není to vše. Meditace může také pomoci, zvláště úzkostlivým lidem. Meditací si uklidníme mysl a díky tomu se sníží i systolický krevní tlak.

9.- Imunita je silnější

Pravidelná meditace podporuje imunitní systém. Mít dobrý imunitní systém je důležitý pro všechny a nejvíce pro lidi, kteří intenzivně pracují. Velkou fyzickou zátěží je imunitní systém hodně namáhán a i on potřebuje podpořit. Proč nevyužít meditaci.

10.- Zlepšuje citlivost na inzulín

Stejně jako cvičení i meditace pomáhá předejít inzulínové rezistenci. Inzulínová rezistence je vážný stav, který vede k diabetu 2. typu a obezitě.

11.- PMS už nikdy

Premenstruační příznaky, jako je podrážděnost, únava, nadýmání a křeče zažila asi každá žena. Ale ženy, které meditují, tyto příznaky zažívají v o hodně menším měřítku a nebo vůbec.

12.- Stop přejídání

Snad všichni mají rádi oslavy, svátky, párty a různá setkání. Tyto akce jsou spojená se zábavou a jídlem. Hodně často se na takových akcích přejídáme. Pak je nám špatně a plán diety je ten tam. Ale nemusí to tak být. Meditace umí záchvaty „žravosti“ brzdit. Stojí to za zkoušku.

Jak začít

Meditace má své výhody. K tomu, abyste je mohli využívat, stačí pár jednoduchých kroků.
  • Najděte místo, slabě osvětlené nebo temné a klidné. Posaďte se na podlahu, nebo na židli a před sebe dejte malý předmět, jako je ovoce, soška nebo svíčka.
  • Soustřeďte se na dýchání. Při nádechu se žebra co nejvíce rozevírají, při výdechu jde z plic co nejvíce vzduchu.
  • Začněte dýchat normálně. Podívejte se na drobnost před vámi přivřenýma očima. Soustřeďte se pouze na tento předmět. Myšlenkám, které přicházejí na vaši mysl, věnujte malou pozornost a pak se zase vraťte ke svému dechu a předmětu.
Meditace je jednoduchá, není na ní nic magického. Jde jen o to, naučit se tiše sedět, odrážet své myšlenky a jemně obracet pozornost na vlastní dech a malý předmět. S meditací se začíná 5-10 minut několikrát týdně. Týden po týdnu můžete dobu meditování zvyšovat.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2019 Write.cz, s.r.o.