Kulturistika versus silový trénink

říjen

12

2017

Kulturistika versus silový trénink

| 2017-10-12T21:06:25+00:0012. říjen 2017 | #lifestyle |

Kulturistika versus silový trénink

Chcete mít sílu nebo svaly? Většina lidí si myslí, že to je to samé. Ale není to pravda. Hned vám vysvětlíme, jaký je mezi nimi rozdíl.

Kulturistika: hlavní záměr je velikost

Kulturistům jde hlavně o to, aby měli co největší svaly. To docílí tím, že zvedají čím dát těžší závaží. Funkční síla se jim také rozvíjí, ale není to hlavní záměr, je to jen vedlejší efekt. Kulturisté většinou zvedají pro „pumpu“, krev do jejich svalů přivádí kyslík a živiny a svaly se zvětšují. Vytváří se v nich tzv. mikroskopické slzy, a ty tělo nutí zvětšovat skladovací kapacitu svalů a rozšiřovat je. Tento proces je známý jako hypertrofie. Velké svaly jsou schopny udržet více energie, tudíž mají větší sílu. Ovšem tato energie uložená ve svalech není stejná, jako síla skutečná a proto jsou kulturisté velmi často slabší, než vypadají. A o to v kulturistice jde. Vypadat dobře v kulturistických soutěžích a na jevišti.

Silový trénink: hlavní je zde síla

Silový trénink má jen jeden účel a tím je zvýšit množství síly, které mohou vyprodukovat vaše svaly. Nezáleží ani na velikosti, ani na tvaru vašich svalů, ale musí dosáhnout maximální síly při zvedání. Silový trénink je zaměřen na výuku centrálního nervového systému efektivněji aktivovat motorické středisko při zvedání, provádí se obvykle s vysokou hmotností a nízkým opakováním.  Posilujeme s cílem zpevnit klouby a kosti, posílit svaly a udělat pojivové tkáně silnějšími. Člověk, který provádí silový trénink, nemá perfektní a vypracovanou postavu jako kulturista, ale je silnější a vytrvalejší.

Jak být silným, a ne kulturistou

  • Nezaměřujte se na hmotnost, ale na formu.
  • Trénujte správné množství sad na skupiny svalů.
  • Netrhejte sebou, nehoupejte se, nešiďte to, trénujte přesně a pomalu, i kdybyste při to měli ztratit na váze. To nevadí, nejde nám hmotnost, jde nám o sílu.
  • Svalové skupiny budujte rovnoměrně. Neposilujte „show“ svaly.
  • Soustřeďte se, jak na pohyb při zvedání, tak i na pohyb při spouštění činek.
  • K většímu rozvíjení skutečných svalů pomáhají pomalé pohyby.
  • Používejte kvalitní suplementy.
Kulturistika je dobrý způsob, jak zvětšit objem svých svalů, ale nepomůže vám rozvinout sílu. Jestli netoužíte být konkurence schopným kulturistou, je dobré dát se cestou silového tréninku. Síla udělá jednodušší váš každodenní život.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2019 Write.cz, s.r.o.