Jak vyměnit kolo

duben

6

2016

Jak vyměnit kolo

| 2016-04-06T14:24:56+00:00 6. duben 2016 | |

Jak vymenit kolo Výměna kola snadno a rychle

Píchlá pneumatika se neptá, kdy na ni budete mít čas. Defekt vás může zastihnout na cestě do práce i na dovolené. Pojďte se na ni krok za krokem připravit, abyste se vyhnuli nepříjemným překvapením. S naším návodem zvládne vyměnit kolo i vaše jemná přítelkyně. Bez zlomených nehtů a sebevědomí. Pokud sedáte do cizího auta, zkontrolujte, zda je ve vozidle veškeré důležité vybavení pro výměnu kola v nouzových podmínkách. Co potřebujete?
  • Rezervní kolo – to nejméně jednou za půl roku zkontrolujte a přifoukněte
  • Zvedák (hever)
  • Pákový klíč pro uvolnění šroubů
  • Bezpečnostní nástavec ke klíči, pokud máte kola zabezpečená proti krádeži
  • Výstražný trojúhelník
  • Bezpečnostní reflexní vestu
  • Pracovní rukavice
  Píchli jsme. A co teď?
  • Pokud je to možné, zastavte na přehledném místě a stabilním povrchu vozovky. Pozor na nezpevněné krajnice, zvedák se musí zapřít o maximálně pevný povrch.
  • I sebelepší auto je jen kus plechu a dá se opravit, vy myslete hlavně na svou bezpečnost. Zajeďte co nejblíže k pravé krajnici, zapněte výstražné blikače, na sebe vestu, ven trojúhelník (na silnici 50 metrů za auto, na dálnici 100 metrů)
  • Nezapomeňte na ruční brzdu a zařazenou rychlost.
  • Připravte si rezervu, zvedák, klíč na šrouby a pracovní rukavice.
  • Všechny nosné šrouby kola uvolněte o jednu otočku a teprve potom nasaďte hever. Ideálně podle doporučení výrobce vašeho auta, abyste předešli pádu vozidla a neponičili lemy prahů. Pozor! Pokud nasadíte hever ještě předtím, než uvolníte šrouby, může vám auto spadnout. A to nechcete.
  • Zvedejte auto pomalu a tak vysoko, aby bylo defektní kolo ve vzduchu. Opatrně uvolněte a vytočte všechny nosné šrouby kola.
  • Opatrně sundejte kolo a nasaďte rezervu. Hlídejte si přesné nastavení šroubů a rukou je postupně upevněte. Nikdy nešroubujte přes závit!
  • Pevně dotáhněte všechny šrouby, nejlépe v pořadí naklonění proti sobě. (Výrobci udávají utahovací moment 120 Nm)
  • Uvolněte zvedák a postavte vůz na všechny čtyři kola. Ještě jednou zkontrolujte, že jsou všechny nosné šrouby pevně utažené.
  • Vyjměte hever, ukliďte nářadí i defektní kolo. Na nejbližší benzínce překontrolujte tlak ve vyměněném kole a co nejdřív zajeďte do servisu opravit defektní kolo.
  • To je všechno. Zvládli jste to bez ztráty kytičky, gratulujeme!
     

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2024 Write.cz, s.r.o.