Běháte v zimě? A jste správně vybavení?

Klíčem k zimnímu tréninku je dobrá příprava. Boty, prodyšná vrstva, bunda, osvětlení, to vše potřebujete v nejlepší kvalitě, abyste získali z těch dlouhých tmavých mokrých večerů to nejlepší.

Boty

O botách, které si zvolíte na svůj běh, opravdu přemýšlejte. Při výběru byste se měli rozhodovat podle faktorů, jako je přilnavost obuvi, odolnost proti vodě a váha.

Přilnavost: Hlubší, drsnější oka na podrážkách jsou vhodnější na blátivé cesty a drsnější terén. Směr ok je také důležitý. Jestliže boty mají oka na podrážce různými směry, bude se vám s nimi lépe běhat do kopců a sestupovat dolů. Rovnoměrnější tvary podrážek jsou lepší na běh po silnicích či plochých lesních cestách. Pro extrémní běh po opravdu rozblácených kopcích si pořiďte boty s hroty.

Odolnost proti vlhku: Voděodolné boty jsou výborné. Zejména, když vaše trasa vede přes potok nebo promočenou louku. Nejlepší jsou ovšem ty boty, které jsou schopné odvádět pot.

Vrstvy oblečení

Jedním z nejdůležitějších prvků zimní přípravy jsou bezesporu vrstvy oblečení, které si dáte pod bundu. Díky měnícímu se počasí v zimě, se mění i potřeba vrstev. Při mírné zimě si stačí obléci prodyšné triko s dlouhým rukávem a na to bundu. S postupem zimy začněte používat softshell, merino vlnu, fleece. Vítr vyžaduje softshell a nízké teploty zase merino vlnu. Flees je velmi variabilní a užijete ho v jakémkoliv zimním počasí.

Bundy

Prodyšnost a větrání: Nevybírejte si bundu s vodotěsného materiálu, ale z materiálu odolného proti dešti. Je v tom velký rozdíl. Bunda, která je vodotěsná vám může způsobit přehřátí. Zatímco bunda prodyšná a přesto odolná proti dešti vám přinese při běhu lepší pocit a tím vám zvedne výkon.

Osvětlení: Vybírejte bundu s reflexními proužky, zejména na zádech a pažích. Je to životně důležité.

Příslušenství

Rukavice, čepice a sluneční brýle vám přinesou ze zimního běhu ještě více požitku. Výběr je čistě individuální.

Legíny

Běžecké zimní oblečení je o výkonu a prodyšnosti. Proto se podívejte po prodyšných těsných kalhotách, které vám umožní se pohybovat pohodlně a v tempu. Nezapomeňte na reflexní pásky a kapsy např. na klíče a telefon.

Zima je krásné roční období, ale najdou se dny, kdy je trénink venku nevhodný i přes perfektní výbavu. Proto je pro běžce dobré zahrnout do svého tréninku i cvičení vevnitř, ať už je to posilovna, tělocvična nebo obývák. Úspěšnost jarní a letní sezóny se odvíjí od dobré zimní přípravy, kterou navíc podpoříte i kvalitními suplementy.