5 špatných návyků, které děláme po ránu skoro všichni

březen

1

2017

5 špatných návyků, které děláme po ránu skoro všichni

| 2017-03-01T23:08:59+00:00 1. březen 2017 | #lifestyle |

5 špatných návyků, které děláme po ránu skoro všichni

Každý člověk chce mít ranní vstávání, jako idylickou činnost, při které se stihne v klidu nasnídat, vypít šálek kávy a prostě dobře nastartovat den. Bohužel velké většině z nás se takováto rána nedaří. A proč tomu tak je? Pravděpodobně proto, že děláte těchto 5 špatných ranních návyků.

1.- Používání tlačítka pro opakované buzení

Určitě to znáte. Víte, že máte vstát nejdéle v 7 hodin, ale budík si nastavíte na 6:50. To proto, abyste mohli několikrát zmáčknout opakované buzení na svém budíku nebo telefonu. Je to v podstatě malá závislost, při které víme, že tam to proklaté tlačítko existuje. Bohužel tím neoddálíme den ani práci, která nás čeká. Když odkládáte svoje probuzení, tak způsobujete akorát to, že budete více unavení a bude se Vám ještě hůř vstávat. Narušujete tím cyklus spánku, když už jste skoro napůl probuzení, ale cítíte se omámeni a tak nějak mimo. To je ten důvod, proč je napodruhé vstávání vždycky horší. Nastavte si budík vždy na skutečnou dobu, kdy potřebujete vstát. A pak už jen vstaňte z postele. Ideálně udržujte svůj budík mimo dosah ruky.

2.- Nerozsvícení světel po ránu

Dokud je tma, tak si naše tělo stále myslí, že je čas spát. Zkuste spát s otevřenými žaluziemi. Výzkum ukazuje, že přirozené světlo v ranních hodinách pomáhá obnovit tělesné hodiny a dodává našemu tělu přirozený režim. Tím vnitřně cítíme, že je ráno a věci se mají dát do pohybu. Čistěte si zuby po ránu u okna. Pokud je venku ještě tma, tak mějte alespoň dostatek umělého světla. Tím snížíte úzkost z ranního vstávání.

3.- Nedodržování snídaně

Pocit hladu byste neměli mít, ani když vstanete po 8 hodinách kvalitního spánku. Ovšem je normální, že se cítíte vyčerpaní, protože Vaše tělo čeká na svůj přísun glukózy. Takže mu ho musíte dát. Je prokázáno, že pokud snídáte, tak jste celé dopoledne soustředěnější a vyhnete se i zbytečnému přejídání v průběhu dne. Jen pozor na snídání prázdných sacharidů. Ty jsou například v koblihách a všech sladkých buchtách, které máme všichni tak rádi. Ty Vám poskytnou pouze krátkodobou dávku energie, po které budete mít zase hlad, a přijde pocit únavy. Máte pocit, že na kvalitní snídani nemáte po ránu čas? Co takhle promíchat řecky jogurt s trochou ovoce a pár ovesnými vločkami? Tohle celé Vám zabere tak 5 minut a budete mít v sobě ideální snídani.

4.- Nepřipravenost věcí a oblečení

Pokud si po ránu teprve chystáte oběd do práce, přemýšlíte, co si na sebe oblečete a hledáte svůj cvičební úbor do tělocvičny, tak je Vaše ráno určitě maximálně hektické. Zkuste si vše potřebné nachystat noc předem, tak celkově změníte vzhled Vašeho rána. Díky tomu budete mít více času například na snídani a na úpravu svého zevnějšku.

5.- Neustálé kontrolování mobilního telefonu

Tím, že po ránu stále kontrolujete svůj mobilní telefon, tak může dojít ke dvěma věcem. Buď promarníte spoustu času, procházením sociálních sítí. Nebo se ztratíte v přívalu nových e-mailů a textových zpráv. Díky tomu začnete pociťovat úzkost a nervozitu z toho, že si budete myslet, že zdaleka nemáte svůj čas pod kontrolou. Změňte to tím, že procházení telefonu odložíte na dobu, kdy si to budete moci skutečně dovolit. Ráno k tomu není zrovna ideální dobou.

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2020 Write.cz, s.r.o.