5 nejdelších tunelů na světě

září

26

2016

5 nejdelších tunelů na světě

| 2016-09-26T18:34:05+00:0026. září 2016 | #technika |

5 nejdelších tunelů na světě

Železnice stále je a pravděpodobně i bude jednou z nejčastějších možností dopravy. A pokud se železnicím do cesty postaví například hora, tak jediným řešením je vykopat tunel. Zde je přehled těch nejdelších tunelů na světě.

5.- New Guanjiao Tunnel (Kuan-ťiao)

33 kilometrů, Čína Tunel se začal budovat v roce 2007. Slavnostní otevření mělo proběhnout v roce 2012, bohužel kvůli jistým zdržením byl otevřen až o dva roky později. Za toto zpoždění může pravděpodobně i fakt, že tunel je ve výšce 3381 m n. m. Maximální rychlost v tunelu je povolena do 160 km/h. new_guanjiao_tunnel-5

4.- Lötschberský úpatní tunel

35 kilometrů, Švýcarsko Ve Švýcarském úpatí vstupuje do země tento tunel. Nákladní vlaky zde mohou jezdit maximálně 100 km/h a vagony, které mají naklápěcí skříň, díky které vyrovnávají odstředivou sílu, zde jezdí až 250 km/h. Celý projekt se dlouhodobě potýká s nedostatkem financí. Právě proto pořád není zcela dokončen, i když vlaky už v něm jezdí. frutigen_north_portal-4

3.- Eurotunel

51 kilometrů, Francie a Velká Británie Tento tunel, který leží pod kanálem La Manche dokáže za rok přepravit přes 10 mil cestujících. Stavba začala v roce 1988 a trvala šest let. Rozpočet se vyšplhal na astronomickou částku 384 miliard korun. Jeho podvodní část je dlouhá 38 kilometrů, což z ní dělá nejdelší na světě. eurotunel-3

2.- Seikan

54 kilometrů, Japonsko Tento tunel ve velkém využívají i světoznámé Šinkanseny. Spojuje ostrovy Honšú a Hokkaidó, což znamená, že určitá část vede pod vodní hladinou. Konkrétně je to 23 kilometrů a leží v hloubce 100 metrů. To z něj dělá nejhlouběji položený most s podmořským úsekem. První vlaky projeli tunelem už v roce 1988 a jeho celková cena byla (přepočtu na dnešní ceny) 176 mld korun. seikan-tunnel-2

1.- Gotthardský úpatní tunel

57 kilometrů, Švýcarsko 20 let trvala výstavba nejdelšího mostu na světě, který prochází alpským masivem. Maximální rychlost v tunelu je stanovena na 250 km/h. Denní kapacita tunelu je až 325 vlakových souprav. Celková cena byla 288 mld korun. A při dolování bylo celkem vyhloubeno asi 28 milionů tun zeminy. gotthardsky-upatni-tunel-1

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2024 Write.cz, s.r.o.