Jak vyzrát na vánoční přibírání

Celý rok na sobě dřete, cvičíte, jíte zdravě a o vánočních svátcích a novoročních oslavách se neudržíte? Už teď se bojíte, kolik kilo zase přiberete? Nejste sami. Tady je několik užitečných rad, jak přes zimní svátky zůstat beze změn.

  1. Váhu před Vánoci ukliďte a vytáhněte ji až po Novém roce – zvažte se v době, kdy ještě jedete ve svém nesvátkovém režimu a další vážení proveďte nejdříve 3 dny po všech oslavách. Vánoční a silvestrovské hostiny ve vás můžou zanechat množství zadržené vody, která zvedá hmotnost, ale není tukovou hmotou. Takže vážení během svátečních oslav by vás zbytečně stresovalo. Voda zase odejde, až se vrátíte do běžného pracovního režimu.
  2. Zelenina, zelenina, zelenina – konzumujte hodně zeleniny. Obsahuje hodně vlákniny, vody a málo energie. Zasytí vás a vy tak nebudete tolik vyhledávat kalorické pochoutky.
  3. Pijte proteinové přípravky – ve svátečních pokrmech se pravděpodobně bude nacházet hodně sacharidů a tuků, pro bílkoviny tam moc místa není. Snažte si přes den dopřávat kvalitní proteinové přípravky s vysokým podílem syrovátkové bílkoviny, která je lehce stravitelná. Na noc doporučujeme kaseinové přípravky. Ty zajistí, že se v noci nebudete budit s vlčím hladem a nepůjdete na lov do ledničky.
  4. Pohyb nikdy neuškodí – fitness centra, tělocvičny a posilovny jsou sice zavřené, ale to neznamená, že musíte sedět doma. Taková zimní procházka se svou rodinou je krásně strávený čas, který vám dopřávají sváteční dny.
  5. Používejte rozum – tím nemyslíme, abyste přemýšleli o každém pozřeném kousku cukroví, ale to, že jsou svátky, neznamená, že se musíte cpát horem spodem. Prostě všeho s mírou. Je lepší si jídlo vychutnat, na místo každovečerního přejídání.
  6. Využijte spalovače tuku – pravděpodobně přes Vánoce nezhubnete, ale pomohou vám udržet stávající váhu. Termogenní spalovače tuku vám udrží metabolismus ve vyšších obrátkách a podpoří vás v udržení hmotnosti. Kvalitní spalovače tuku pracují na bázi kofeinu, kayenského pepře, synefrinu, CLA nebo kapsaicinu.
  7. Dostatek vitamínů je základ – vitamíny jsou samozřejmě důležité po celý rok, nejen o svátcích. Ale o svátcích se pije více alkoholu a ten z těla vitamíny a minerální látky odvádí. Tradiční mísu ovoce na svátečním stole tedy nepovažujte za dekoraci, ale za velkou výhodu. Jestliže nesníte tolik ovoce, abyste doplnily deficit, přidejte do svého jídelníčku jednu minerální a multivitaminovou kapsli s postupným uvolňováním.

Doufáme, že vám naše rady přijdou vhod. Ale myslete hlavně na to, že vánoční svátky jsou o pohodě a času stráveném s rodinou. Takže pokud naberete 2 nebo 3 kilogramy, nekažte si tím náladu a uvědomte si, že máte celý rok na to, abyste ty kila zase shodily.