Silový trénink – všeobecně

Co si vlastně máme představit pod pojmem silový trénink? Silový trénink nebo silové cvičení je jakýkoliv pohyb nebo cvičení, který způsobuje růst svalů a centrálního nervového systému.

Zvedání těžkých závaží není zezačátku vůbec nutné, jak si většina lidí myslí.

Jestliže se silovým cvičením začínáte, stačí pohyb a manipulace se svojí vlastní váhou, abyste nastartovali požadovaný růst svalů. Vlastně je nutné prvně zvládnout posilovat se svojí vlastní tělesnou váhou, než přidáte externí zátěž (činky, odporové pásy, kettlebell,…).

Jak to funguje?

Silové cvičení působí našim svalům a centrálnímu nervovému systému stres. Naše tělo na tento stres reaguje zvýšením náboru a efektivity motorických jednotek. Jednoduše řečeno naše tělo zjistí, jak vykonat jednodušeji úkol, který jsme právě vykonali, ale pouze v případě, když úkol děláme opakovaně. Po několika týdnech pravidelné zvýšené neurální činnosti naše tělo reaguje na stres tak, že potrhanou svalovou tkáň opravuje, vylepšuje a tím se svaly zvětšují a zesilují.

Silový trénink je pro ženy téměř stejný jako pro muže. Není třeba žádných velkých úprav. Cviky silového tréninku nejsou generově specifické. Po dlouhá léta bylo ženám tvrzeno, že pouze kardio cvičením dosáhnou těla, po kterém touží. Za posledních pět let ale došlo ve fitness k obrovskému posunu, takže se dnes už ví, že silový trénink je vhodný i pro ženy.