Nejen hubnout je žádoucí...

září

27

2017

Nejen hubnout je žádoucí...

| 2017-09-27T18:09:38+00:0027. září 2017 | #lifestyle |

Nejen hubnout je žádoucí...

70% populace USA a asi 30% lidí na světě má nadváhu, proto se není čemu divit, že většina knih a článku o stravování je o tom, jak kila ztrácet. Ale jsou i lidé, zejména muži, kteří by chtěli svoji hmotnost zvýšit. Jsou to dva typy mužů. První z nich je ten, který je hubený až vychrtlý. Je unavený, vidět se v zrcadle stále jako teenager a sní o tom, že má silné paže, svaly na břiše a pevná stehna. Ať jí sebe víc, nedaří se mu svoji hmotnost zvýšit. Takový člověk byl „obdařen“ velmi rychlým metabolizmem. Může jíst, co chce a nepřibere ani kilogram. Těmto mužům se v kulturistické terminologii říká „hardgaineři“ Druhý typ nemá problém s přibýváním na hmotnosti, ale váha mu roste díky přibýváním tuků a to také není žádoucí. Může cvičit, posilovat, ale stejně se mu tuk na svaly nezmění. Tito muži jsou „easygaineři“ Ať už jste první nebo druhý typ a vaším cílem je zvýšit množství svalové hmoty na těle, musíte začít se silovým tréninkem. Silový trénink nabudí tvorbu testosteronu, spouští syntézu bílkovin a podporuje produkci růstového hormonu. Tyto biologické procesy způsobují, že vaše tělo tvoří pevné tvrdé svaly místo tuku. Výcvik je důležitý a nezbytný k nabývání svalové hmoty, ale způsob stravování je ještě důležitější.

Jak by měla vypadat strava, pokud jste hardgainer?

Protein: K vytvoření nové svalové hmoty používá vaše tělo protein neboli bílkoviny. Množství bílkovin, které potřebujete každý den je zhruba 2,5 gramů na kilogram vaší hmotnosti. Jestliže vážíte 70 kg, potřebujete denně 175 gramů bílkovin (70 x 2,5). Většina mužů začíná na 200 g proteinů denně. Sacharidy: Glykogen poskytují sacharidy a ten potřebujeme k pohánění našich svalů při anaerobním cvičení. Denně potřebujeme zhruba 4,4 gram na kilogram hmotnosti. Jestliže vážíte 70 kg, potřebujete denně 308 gramů sacharidů (70 x 4,4). Pokud se skutečně snažíte získat váhu, můžete zvýšit až na 500 gramů sacharidů denně. Tuky: Pro naše tělo je tuk životně důležitý. Má taky spoustu kalorii, což je vítané, když chcete zvedat svoji váhu. V tom případě se doporučuje přijímat 1,1 gramu tuku na kilogram hmotnosti. Takže 70-ti kilový muž by měl přijímat nejméně 77 gramů tuku denně. Ale jestliže jste hardgainer, zvýšení příjmu tuku je snadný způsob, jak zvýšit přebytek kalorii, který je potřebný ke zvýšení váhy. Proto můžete zvýšit příjem tuků až na 150 až 200 gramů denně. Hardgainer byl měl denně přijímat cca 3345 kalorii.

Jak zvýšit váhu easygainera

Například jste muž vážící 70 kg a chce svoji hmotnost zvýšit na 91 kg. Budete jíst přibližně stejně, jak se píše u hardgainera, ale ovšem s menším příjmem tuku. Protein: 200 g denně Sacharidy: 308 g denně (4,4 x 70) Tuk: 45 g denně (0,5 x 70) Celkové kalorie: 3 112   Zdroje bílkovin – hovězí maso, kuřecí maso, vepřové maso, syrovátka, vejce, tuňák Zdroje sacharidů – chléb, brambory, ovesné vločky, rýže, zelenina, těstoviny, ovoce, v malé míře sladkosti Zdroje tuku – olivový, avokádový a kokosový olej, ořechy (kešu, para, mandle atd.), avokádo, vejce, plnotučné mléko, máslo, sádlo

Vytvořeno s ❤ v systému XOXO - © 2020 Write.cz, s.r.o.