Nejčastěji vyhledávané diety 2017

Přes Google se dá najít všechno. Samozřejmě i návody, jak se správně stravovat, jak cvičit a jak správně žít. Zde je seznam nečastěji vyhledávaných diet v roce 2017.

Většina z nich je bohužel zdraví neprospěšná až nebezpečná, ale přinejmenším dvě vám opravdu pomohou shodit nějaké to kilo a nabrat svalovou hmotu.

  1. Dieta založená na jablečném octu

Příznivci jablečno-octové diety tvrdí, že pitím jablečného octu můžete zlepšit mnoho tělesných problémů jako je nadváha, cukrovka a porucha trávení. Předběžný výzkum ukazuje, že ocet může pomoci podpořit snížení hladiny glukózy a tím podpořit pocit sytosti. Ale zatím neexistují žádné důkazy, že lidé, kteří pijí jablečný ocet, nějak výrazně ztratili na váze. Lepší tedy bude, využít ocet jako zálivku do zeleninového salátu.

  1. Rostlinná strava

Dieta založená na rostlinné stravě v podstatě znamená jíst ovoce, zeleninu, luštěniny, ořechy, semena. Tento typ stravy ovšem ale neznamená, že se musíte stát vegetariány nebo vegany, pouze naznačuje, že máte omezit živočišné produkty a jíst více produktů rostlinných a to je prospěšné téměř pro všechny.

  1. Dieta Toma Bradyho

Dieta pojmenovaná po 40 letém quartebackovi New England Patriots. Když lidé vidí úspěchy svého sportovního idolu, snaží se být jako oni, včetně stravy. Ale má to problém. Tom Brady má intenzivní plán tréninku a k tomu našel dietu, která vyhovuje jeho potřebám. To ale neznamená, že bude vyhovovat i ostatním. Zvláště, když ten někdo se sice stravuje jako Brady, ale rozhodně jako Brady netrénuje.

  1. Vařená vejce

Ač jsou vejce dobrá a plná výživných látek, tato dieta je úplně absurdní. Vajíčková dieta má mnoho variant. Jedna z nich je, že po celý den jíte pouze vejce vařená na tvrdo a pijete vodu, další je, že můžete přidat trochu másla a sýru. V další variantě můžete k vajíčkům přidat kousek kuřete, zeleniny a ovoce. Tento dietní plán je jinými slovy pouze o omezování. Pravděpodobně zhubnete, ale předtím ztratíte rozum.

  1. Ketogenní dieta

Stejně jako v roce 2016 i v minulém roce byla tato dieta stále populárnější. Ketogenní dieta obsahuje hodně tuků, dostatečné množství bílkovin a velmi málo sacharidů. Příznivci tvrdí, že tato strava vám přeprogramuje metabolismus, zbaví vás kil navíc a cítíte se po ní plni energie. Výsledky mnoha výzkumů zaměřených na ketodietu jsou ale stále velmi kontroverzní. Dostat své tělo do ketogenního stavu může způsobovat nežádoucí účinky jako je zhoršení dechu, časté močení, únava, zvracení a zmatenost.  Nehledě na to, že dieta s velkým množstvím nasycených tuků zvyšuje riziko srdečních onemocnění.

  1. Kávová dieta

Kávové diety je více než jedna varianta. Jedna z nich spočívá v tom, že ke každému svému skromnému jídlu vypijete jeden šálek kávy. Další variantou je, že kávu budete pít po každém jídle, koupání, cvičení a držet rozumný stravovací plán. Káva přirozeně spaluje tuky, potlačuje chuť k jídlu a urychluje metabolismus, ale problémem je, že pít denně tolik kofeinu může způsobit úzkosti, žaludeční potíže a nespavost.

  1. Středomořská dieta

Tato strava je inspirována stravovacími návyky Řeků, Italů z jihu a Španělů. Podporuje konzumaci luštěnin, zeleniny, mléka, ryb, olivového oleje, celozrnných plodů a vína. Jsou potvrzené důkazy, že tato strava snižuje srdeční onemocnění. Ze slova dieta máme pocit, že se takto budeme stravovat pouze dočasně, proto bychom tomto případě měli spíše použít „zdravé stravování“.